February 27, 2012

TEPUKLAH KEYBOARD SEADANYA.


Ini kesah ceritera permodenan minda:
Wujudnya satu ketika, apabila yang namanya manusia berbangsa melayu itu, cuba menegakkan hadis buatan mereka. Hadis yang dianyam mengikut citarasa peredaran dunia.
Justeru, aku, selaku manusia juga berbangsa melayu ini mencuit pegangan mereka dengan mempersoalkannya dengan sengaja, lantas para malaikat dunia tadi bangun menelanjangkan harga diri yang disadur kemas sebelum ini. Sedih, mana pergi kokokkan perihal kebebasan bersuara?

Ah, persetankan mereka! Kebas otak la reka ayat berfalsampah ni.

Yang pasti,
jgn salahkan fesyen kalau baju yg dipakai berupaya menonjolkan selulit bwh bontot. Salahkan mereka yg melihatnya :)
Bagi binatang berotak yang bajet minded cukup liberal, ini untuk anda:

"Kita akan terus Melayu walaupun hanya menjadi pemandu kereta, buruh kasar, budak pejabat. Kita Melayu juga. Tak perlu mengalir air mata." Well said Tun M.


Kalau masih tak terasa dengan sindirian ayu yang sinis itu, cuba ini pula.
"Embun tak perlukan warna untuk bisa bikin daun mencintainya".
Maksudnya, tak perlu la nak berhadis bagai semata-mata nak tunjukkan bahawa anda antara kelompok berguna yang bilangganya hanya umpama sisa.
Tak perlu nak adaptable sangat mcm 'platisin' hanya kerana nak raih perhatian sapa-sapa.

Sedar diri, please? Can you?

So, if u are among the confused, tadah tangan, tny kt Tuhan. Takyah nk tepuk dada, tepuk kibod, tepuk itu ini sgt lah.
Terima bangang diri tu seadanya.

1 comment:

crayon said...

amboi...garangnya

Post a Comment