April 23, 2009

ALUNAN INDAH.




Indah. Sgt Indah.
"Metafora" kata.

*babi*bangsat*celaka*anakharam*haramjadah*barua*pukimak*lancau

Berjuta lg yg bakal diolah, digunapakai generasi kelak.
Paham? Apa? Kurang ajar?
Ya,obviously bunyi pn kasar.
Pendapat org, individu boleh dinilai dr percakapan.
kalau haram penggunaan ayat, mencirikan haram jugak seseorang tu.

"bahasa menunjukkan bangsa"- Bujang Lapok
Jadi, bangsa apa yg selalu guna perkataan 'indah' ni?
MELAYU!.meluas.global.

Bkn nk ckp diri sendiri baik. Mengkritik org sukahati. Bukan.
Aku pun melayu.
Ya. Mengaku. Aku pun aplikasi ayat indah ni dlm kehidupan seharian.

Tp bkn nak ckp ayat2 ni brkaitan dgn bangsa.
Cuma nak berkongsi, Apa benar kalau org mulut jahat, hati pasti laknat?
kita pny hak,kita pny otak. Otak tuhan bg utk pikir.
Bkn memanipuasi benda utk kepentingan sendiri.

Tanggal ini. Buka mata. Lihat sekeliling.
Hakimi rakan2 dan manusia lainnya.
Persoal pertanyaan? Apa benar bagai disangka?
atau, itu cuma cara mereka mengintrepitasikan rasa tanpa ada makna sebaliknya?
dan sebelum kita lihat mereka.
Tunduk, Fikir, Renung. Tanpa terlepas pandang, lihat juga diri sendiri.

3 comments:

Anonymous said...

gf saya mengatakan saya bermulut jahat.

Darrr said...

hg p depan muka gf hg,
ckp dia,jahat2 mulut ai pun yu sayang~
kena sedaih~

mueh said...

macam aku laa.cakap maki hamun tapi aku baik.
tudia kanka darr?:P

Post a Comment