October 22, 2010

KOLOT.


I rather nod to the lame topic of sociology and culture as compared to Gucci and whatsoever.

Yes, i am a boring typical- cliche girl. What do u expect... i was born and growing in a rural area with people who really close to each other. small town with just a thin capacity of egoistic people.


(Yan, Kedah)
..........................................................................................

Kwn-kwn byk confuse dgn aku pny interest. Bukan sexual interest. Tapi apa yg aku lebih minat utk bersembang serius. Ya, aku seorang yg unpredictable, ask my friends and let them tell the truth. Minda agak sukar dibaca. Aku mengaku. Wlwpun aneh, aku percaya, conservative thinking aku akan tetap berlarutan. Aku suka mcm ni. Mungkinlah aku seorang yg memualkan, bercakap perihal yg aku belum arif. Sebab tu lah aku lebih suka observe. Observation dah mcm bersetubuh erat dengan aku.

(Somewhere in Kota Kuala Muda, Kedah)

Kampung dan Bandar. Dua sosio-budaya yg berbeza. Adaptasi masyarakat lansung tak sama. Namun, akar induknya masih sama. Bandar, sebelum apa adanya di situ, bermula dari semak bunga lalang atau lombong yg berlekuk tanahnya. Kampung tetap kampung, cuma yg membeza tarafnya adalah landskap dan dimana kita letakkan standardnya.

(Kg Gagu, Jelebu, Negeri Sembilan)

Dan manusia, tetap manusia. Walau secacat atau se-gah apa pun dia, tetap manusia. Kita manusia, dia juga manusia. Jgn terlalu agungkan manusia lain kalau kita tak pernah menjulang kemandirian sendiri. Bukan bermegah, cuma kita akan lebih tahu cara membeza lansung mengenal manusia.

"Cantik atau tak perempuan itu bukan terletak pada paras rupa. Itu hanya konotasi mata pada impresi pertama. Perilaku akan membentuk fakta untuk kukuhkan bicara," - Shuhada Mansor

9 comments:

crayon said...

hang org kedah sembilan ka? sama la kita.. kakakaka.. pak aku org n9 mak aku kodah

Darrr said...

tak la gila. aku pure kedah. ic -02. haha.

Drunbella Khoo said...

"kedah, kedah pantang kalah. walau sakit jatuh dan rebah"

ewah.
aku suka kedah!

Darrr said...

yeahhh! sapot sapot!

metro man said...

lengloi pegi mane

Darrr said...

ada ja ni kawan.
kawan ada mana? lama liam.

Raja Dol Haq 2 said...

manusia separa genius

Darrr said...

hey samDol.
separa? heh. tend to be 65% genius in next 5 years :)

Ahmad Tongkeng said...

sama je kita semua
asal dari tanah juga

Post a Comment