October 6, 2010

KEMASKINI YG TAK KEMAS

Kemaskini aku, Kemaske-ni?

Kehidupan.
Flow masih sama. Sibuk. Dah tak macam zaman joyah meronggeng dulu. Rutin makin sendat. Tapi aku suka. Takyah sibuk nak hadap masalah orang. Kuku sendiri pun dah mcm langsuyr, ada masa plk aku nak menjariahkan telinga utk benda lain. Fon pun dh jarang bunyi. Tima kasih kwn2 bermusim :)

Orang Sekeliling.
Kawan-kawan dah lama diam. Berkurang. Kawan kepit, rapat, baik atau tak, dah jadi samarata. Sedang meraba-raba hidup sendiri barangkali. Takpa :) . Aku seorang yg memahami. Ya lah, kawan ni pun boleh dikategorikan mcm iklim. Panas dan lembab sepanjang tahun. Tp skali skala ada la jgk tsunami dtg jerkah tiba-tiba.

Kerjaya (Bajet la).
Jgn tak tau, aku still pangkah2 kt kalender, counting days bila nak habes... Makin senang dengan kerja menaip ni. Tima Kasih Tuhan :)



Sisihkan sisipan - Masa zaman kepala bau panas main lalang dlm era thn 90-an, aku selalu kumpul penanda buku ada muka karekter kartun 'blues utk aku'. Lelaki berambut gulung dgn dagu yg petak. Bila weken, aku akan pegi kedai buku dgn bapak. Kami mmg geng. Tapi bila waktu memaksa utk betray, aku terpaksa. Selalunya time nak bayar buku, aku akan selit penanda tu bwh buku atas kaunter casher. Bila kantoi, Aji mansor akan tgk aku dan pastinya aku akan sengeh mcm kepah dihentak cengkerangnya. Antara ratusan ketas nipis yg aku collect, paling aku ingt, phrase ni,
Semalam... kenangan
Hari ini... kenyataan
Esok... impian
Segalanya bermula dari kita.

Tapi harini aku rs mcm nak tambah sikit memandangkan faktor sosiologi manusia sekarang dah byk berubah,
Yalah, mmg bermula dari kita. tp benda bergantung kepada jenis 'kita' tu sendiri.
Ingat, semelayu manapun melayunya melayu itu, melayu mudah layu.
*eh jap, aku pun Melayu? daym!

7 comments:

Amar Hafizi said...

kawan yg dok invi kat ym, pastu tegur sket.. ckp bye.. heee... bye darr~

Darrr said...

ok la dari menaburkan "JANJI MELAYU" nak buat aktiviti matsalleh tgk muviee...heee
bye ahmar~

Amar Hafizi said...

aku sebenaqnya nak ajak pi tuisyen~ hahahaa jom tuisyen darr~ pekena air halia secawan... toksah minum tongkat ali dah.. haha

Encik Psychopath said...

aku juga melayu. eceh.

tubelawak said...

darr.. hang tak on ym ka? on la ym sat.. nak bagi pendapat sikit pasai blog hang ni.. aku nak review blog hang kat blog aku

Darrr said...

ijuari. nnt dh online aku buzz na :)

Ahmad Tongkeng said...

kwn2 yg berlebih2 kat fb tu dah boleh kemaskini dah

boleh delete!

Post a Comment