January 27, 2010

REMEH. LECEH LA.


itu tak boleh,
ini tak boleh.
Kat mana 'Freedom of Speak' nya?
Kat mana 'Human Rights' nya?
__________________________________________________

SMS - 09:46 AM
DI SANA: Da,aku ada bc blog hg,tukaq la wei title yg Karpal Singh tu, stg tak pasai2 aji kena juai rumah cendawan nak jamin hg.haha!
DI SINI: takpa, nnt aku juai hargadiri sendiri nak bayaq denda- Aduka Dara.
DI SANA: Hahahhahahha, bodoh!!!
*Aji = Bapak aku

Tapi betapa kepalabatu dan melawannya aku ni, aku tukar jugak la.
Argh! Jadahnya? benda takdak apa pun, cuma tajuk yg bodoh.
" umpama KARPAL SINGH masuk UMNO "
Terang-terang isi yang aku tak sentuh lansung pasal si karpal. Point yg aku tembak jauh dari tajuk. But yes, 'Prevent from any possibility'.
Dan oleh kerana semua ni berkaitan dgn 'media law', stupid subject aku ambik sem lepas, aku mula mencari akta bangang yg related dgn benda ni,dan aku jumpa dlm satu artikel.

Here ;

Seksyen 233 Akta Komunikasi dan Multimedia 1998 yang membawa hukuman denda maksimum RM50,000 atau penjara setahun atau kedua-duanya sekali.

"Di bawah akta ini, seseorang yang menghantar mesej ataupun seseorang yang menggunakan bahasa, menggertak atau menggunakan kelucahan atau menyakitkan
hati
ataupun sabit dengan perlakuan yang boleh dikaitkan dengan hasutan, kesemuanya ini boleh dikemukakan oleh pihak yang mendakwa supaya kes tersebut dibawa terus ke mahkamah"


ya la kan~
Malaysia ni kan negara ADIL.
Jaga hati semua org especially RULING CLASS.
akta utk media saja dah beratus,
belum lagi akta utk makcik2 kerepek,
akta utk bla bla bla....

Aku stat terpikir,
kalau tadak manusia mcm aku,bosan la.
apa guna SUARAM?apa fungsi SUHAKAM?
come and fight for our right la machaaa~

Dan kalau aku masuk lokap skalipun,
mesti timbul pulak kes 'Balai polis di baling anu babi'.
sbb? musim sekarang kan~
Kegilaan bekas pelontar peluru skolah - dibayar. Nak express emosi sawanbabi dan ketidakpuasan hati dgn membaling2 benda haram ni.
ataupun ' Balai Polis bertukar warna'.
Mana tak,dah hangit kan? sbb kelahiran semula Varg Vikernes secara pukal.
End up... mmg byk geng utk bersembang dlm lokap.
Bahkan aku getting femes~ tersemat di dada akhbar dan di dada2 jejaka pelontar peluru. hihihi.

No comments:

Post a Comment